mandag 12. mars 2012

60.

har alltid drømt om å ha spørsmålsrunde, men jeg har ingen lesere så jeg svarer på mine egne spørsmål. Neida, Linnea sine. Hvem elsker ikke Linnea, og hvem elsker ikke lister. (Tror tiden er kommet for å gå tilbake til blogg.no)

1. hvor gammel er du om fem år?
21

2. hvem var du minst to timer rundt idag?
Sigrid

3. hvor lang er du
164,5 cm i følge legen. 167 cm i følge teknisk museum.

4. hva var den forrige filmen du så?
Ghost world, på fredag.

5. hvem ringte du sist?
Emilia, på lørdag 16:44. Jeg skulle møte henne på Ica og var sent ute. 

6. hvem ringte deg sist?
Andrea, idag 15:14. Hun var veldig glad.

7. hva stod på den forrige sms’en du fikk?
Det var dessverre en hemmelig samtale med Sigrid. Før det fikk jeg en fra mamma, "Nå har jeg kjøpt Hovebillett."

8. foretrekker du å ringe eller sende sms?
Kommer helt ann på til hvem, om hva og i hvilken situasjon. Men stor sett å ringe. 

9. er dine foreldre gift eller skilt?
Gift.

10. når så du mammaen din sist?
For en time siden, da hun kom inn på kjøkkenet for å si at "jeg må ha kraft". 

11. hvilke farge har du på øynene?
Blå eller grønne eller noe sånt.

12. når våkna du i dag?
Mamma vekte meg 07:07, og jeg sto ikke opp 07:13.

13. hva er din favorittjulesang?
Er dette er spørsmål?


14. hva er ditt favorittsted?
Hudøy, Glasgow, Kongsbrygga i Lyngdal.

15. hvilket sted liker du minst?
Familieselskaper (angst)

16. hvor tror du at du er om ti år?
Jeg har angst for fremtiden, så jeg unngår å tenke på det.

17. hva skremte deg mest om natta som liten?
Voldteksmannen i påskekrimmen mamma ikke skulle ha latt meg se, som voldtok jenter i skoleuniform med langt hår. (Jeg sa jeg ikke ble redd, fordi krim var så spennende at jeg måtte se det.)

18. hva fikk deg til å le hardt seinest?
Mannen på Aker Brygge som sa han var mett. 

19. hvor stor er senga di?
Ganske stor. Det er en dobbeltseng.

20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin?
En mac som er sølvfarga. Vet ikke hva den heter, men ihvertfall ikke air.

21. sover du med eller uten klær?
Nattkjolen jeg fikk da jeg fylte 6, eller en utslitt pysjamas jeg kjøpte i 7. klasse(Skottland).

22. hvor mange puter sover du med i senga?
Én under hodet, én tom ved siden av meg.

23. hvor mange land har du bodd i?
Tre. Norge, Skottland, Usa.

24. hvor har du bodd?
Oslo, Glasgow, California.

25. liker du sko, sokker eller barbeint?
Sokker i sandaler hvis jeg skal være fin, helst barbeint, men selvsagt ikke på vinteren.

26. er du sosial?
Ja. Jeg blir deprimert og tar av i facebook-chat når jeg er alene. Men jeg er heller alene enn å være med noen jeg egentlig ikke vil være med, som er en del.

27. hva er din favorittis?
Kroneis på 10-kronerssalg, all isen på yoghurt heaven, Ben&Jerry's cookie dough, magnums vaniljeis med mørk sjokolade, tofulines vegan vaniljeis på pinne. Jeg elsker is, ok.  

28. hva er din favorittdessert?
Vaniljeis med varm sjokoladesaus. 

29. liker du kinamat?
Kinamat? Jeg elsker østasiatisk.

30. likar du kaffe?
Ehm. Kjøper svart kaffe for å kunne sitte på kaféen, annen kaffe er litt kvalmt, men helt ok. Is som smaker kaffe er. vann i munnen hver eneste dag.

31. hva drikker du til frokost?
Surmelk. Ikke sur melk. Kefir, kulturmelk, hva enn dere kaller det.

32. sover du på noen spesiell måte?
Hvis jeg ikke ligger sammenkrølla får jeg angst, og tror beina mine skal falle av.

33. kan du spille poker?
Tror jeg spilte klespoker en gang i sjette, men kan ikke huske at jeg kledde av meg, så kanskje jeg gjorde det feil. Foretrekker Ludo.

34. liker du å kose?
Med puddelen min. Og fjortissklem. Kroppen min er ikke behagelig.

35. er du et avhengighetsmenneske?
Ja. På de aller værste måtene.


37. vil du ha barn?
Isåfall adopterte asiatiske. Men jeg tror ikke jeg rekker det.

38. kan du noen andre språk enn norsk?
Engelsk og noen setninger på fransk. + rødhette på russisk.

39. har du noen gang vært i en ambulanse?
Nei.

40. foretrekker du havet eller et basseng?
Å hoppe fra båten ut i havet.

41. kva brukar du helst pengar på?
Mat jeg verdsetter eller noe jeg har spart til lenge.

42. eier du dyre smykker?
Det eneste jeg bruker (+ de jeg fikk i dåpen) kosta 65 kr på Scorpius. Jeg syns det var ganske dyrt.

43. hva er ditt favorittprogram på tv?
Jeg ser ikke på tv, med mindre noen spiller autistiske.

44. kan du rulle med tunga?
Generell tungerulling? Jeg kan bare den typer alle andre kan.

45. hvem er den morsomste personen du kjenner?
Meg selv. (Anna kanskje)

46. sover du med kosedyr?
Jeg sover ikke med kosedyr, men alle ligger i senga mi.

47. hva har du som ringelyd?
Hadde Wannabe av Spice Girls, men telefonen min ble ødelagt. Nå har jeg en ganske G lyd ingen har hørt (på en samsung fra 2006).

48. har du klesplagg fra du var liten?
Mamma kvitter seg med noe hver gang hun får muligheten, men jeg kjøper barneklær som helst er ett nummer smått. 

49. hva har du nærest deg nå som er rødt?
En pakke multitilskudd. (Mamma påstår jeg har næringsmangel).


50. flørter du mye?
Aldri. Hjertet mitt slo fortere når jeg leste den setninga. Som sagt, angst.

51. kan du bytte olje på bilen?
Hva er å bytte olje på bilen? Jeg har ikke bil og skal aldri få det.

52. har du fått en fartsbot noen gang?
Jeg har bare kjørt bil én gang. Det var i en drøm jeg hadde som 5-åring, da jeg kjørte bil til barnehagen.

53. hva var den forrige boka du leste?

Hannu Hannu. Nå leser jeg Idas dans.

54. leser du avisa?
På søndag ble jeg overraska da jeg plutselig tok meg selv i å lese avisa mens jeg spiste grovt brød med egg på til frokost. Følte meg plutselig over 12 år.

55. abonnerer du på noe magasin?
Nei. De billige er for dårlige, og de bra er for dyre. Men pleier å se i D2. Pappa betaler.

56. danser du i bilen?
Nei, jeg gråter.

57. hvilken radiostasjon hørte du på sist?
p3. Har ikke hørt på noe annet enn p3 siden 6. klasse, og før det hørte jeg ikke på radio. 

58. hva var det siste du skreiv ned på ett papir?
Telles tegninger? Isåfall tegna jeg en jente med spenner, underbukser og ullgenser. Jeg husker ikke hva jeg skreiv sist.

59. når var du i kirka sist?
Jeg pleier å kjøpe en frukt, gå inn i en åpen kirke og spise den lenge, når jeg er alene og fryser. En eller annen gang i januar.
60. er du lykkelig?
Mamma sier jeg deler for mye med internett. (Hvem er vel lykkelig)

1 kommentar:

  1. elsker mannen på aker brygge som var mett. "er så mett" he-he

    SvarSlett